2013. augusztus 30., péntek

Catherynne M. Valente: Marija Morevna és a Halhatatlan

Kiadás: Ad Astra, 2012
Eredeti cím: Deathless
Fordító: Kleinheincz Csilla
Oldalszám: 368
Fülszöveg
Marija Morevna gyerekkorában tanúja lesz annak, ahogy madárból emberré változott jóképű fiatalemberek feleségül veszik a nővéreit. Amikor pedig lassan feltárul előtte az orosz mítoszok láthatatlan világa, érte is eljön a Halhatatlan Koscsej - hogy nagy hatalmú mesebeli lények és törékeny emberek játszmájának, sodró lendületű történetének részese legyen.

Vélemény
El kell mondanom, hogy nagyon szeretem a népmeséket, ez a történet pedig egy kegyetlen, mégis gyönyörű népmese. Eddig még nem olvastam az ötletadó mesét, mivel nem olvastam még egyáltalán orosz népmeséket, de ezután kedvet kaptam hozzájuk.
Már a könyv elején megjelenik az egész cselekményt körbefonó varázslat, ami hol sötét, hol még sötétebb, mégis túlságosan vonzó ahhoz, hogy ellenálljak neki.
"Az ablakban ülő lányért jöttem"
Értem ugyan egy férfivá változott madár sem jött el, én mégis beléjük szerettem és velük mentem. Bepakoltam a bőröndömet és elutaztam Koscsej hívására, beleszerettem, és elszomorodtam. Bár Iván már nem rabolta el a szívemet, mégis elfogadtam, hogy ennek így kell lennie, mert így szól a mese.
No, meg a nevek, azok a gyönyörű orosz nevek és becenevek, nekem valahogy mindig is tetszettek.

5*/5 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése