2013. április 24., szerda

Lauren Beukes: Moxyland

Fülszöveg
Vágod, mi folyik a világban? Azt hiszed, tudod, kié a valódi hatalom? Rohadtul fogalmad sincs róla. A Moxyland félelmetesen hiteles thriller a technológiai fejlődésről és az általa felemésztett szabadságról. Beukes Fokvárosának sokszínű világában underground mozgalmárok csapnak össze génmódosított harci kutyákkal, és feltörekvő celebek adják el reklámfelületnek a testüket nanotechnológiai designerdrogokért cserébe. Kendra, egy művészeti iskoláról kibukott fotós kísérleti marketingprogramra jelentkezik; Lerato, az ambiciózus programozó titkon át akar igazolni a multicégtől, amelynek dolgozik; Tendeka, a forrófejű aktivista egyre veszedelmesebb akciókat szervez, és Toby, a sármos blogger rájön, hogy a videojátékok, amikkel pénzért játszik, sokkal több mindent rejtenek, mint amit a látszat mutat… Négy fiatal története fonódik össze egy olyan világban, ahol a virtuális identitás legalább olyan fontos, mint a valódi. A lekapcsolás a rendszerről rosszabb a börtönnél is, valakinek mégis szembe kell szállnia a Kormányzat Rt-vel – kerül, amibe kerül.

Vélemény
Nos, először is megdicsérném az Ad Astra kiadót, nagyon jól néz ki a könyv borítója, meg úgy összességében igényes a kiadás, többek között ezért is érzetem úgy, hogy muszáj megvennem a könyvet. Pedig először egyébként féltem, hogy megvettem, mert bár nem ódzkodom különösebben egyik műfajtól sem, de valamiért sci-fi eddig nem igen került az olvasmányaim közé. Azt hiszem ez most meg fog változni.
Hétfőn reggel suliba menet kezdtem el a könyvet és egészen magával rántott a pörgése, alig tudtam letenni, és nem is igen akartam. Régen olvastam ennyire igazán pörgős könyvet, nem mintha minden könyvnek ilyennek kéne lennie, de most jól esett, egy adrenalinbomba volt. Magukkal sodortak az események, és ami azt illeti a szereplőket is megkedveltem. Bár Tendeka nem lett a kedvencem, de a másik három főhős elnyerte a tetszésemet. Mondjuk igaz, ami igaz, Kendra néha túlságosan naiv volt, de ennyi még belefért. Lerato volt az erős nő, aki nem hagyja magát és ez tetszett. Toby pedig némiképp antihős volt, aki minden nőt megkap és utána ejti is őket és megvallom annak ellenére, hogy néha képen töröltem volna, az én fejemet is elcsavarta. Szóval ők voltak a főhőseink, most pedig lássuk az eseményeket. Elkezdtek történni a dolgok, megismertük a szereplőkkel együtt a tetteiket, a céljaikat is. Ahogy a történet száguldott előre egyre durvább lett az egész, aztán eljött a befejezés. Nem volt semmi kis finom utalás a végkifejletre, egyszer csak ott volt és kegyetlenül kisemmizett.

5*/5 - újabb kedvenc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése