2013. március 15., péntek

Marissa Meyer: Cinder

Fülszöveg
Százhuszonhat évvel a negyedik világháború után emberek és kiborgok népesítik be Új Peking utcáit. A népességet halálos járvány tizedeli. Az űrből kegyetlen holdlakók figyelnek és várnak a megfelelő alkalomra... Senki sem sejti, hogy a Föld sorsa egyetlen lány kezében van.
Cindert, a tizenhat éves kiborgot a társadalom nagy része technológiai tévedésnek tartja, mostohaanyja pedig ki nem állhatja. De a kiborglétnek is megvannak a maga előnyei: Cinder szinte mindent meg tud javítani (robotokat, lebegőket, sőt még a saját meghibásodott alkatrészeit is), ezért Új Peking legjobb műszerészének tartják. E hírnévnek köszönheti azt is, hogy Kai herceg személyesen keresi fel, hogy hozza helyre meghibásodott androidját. A megbízás "nemzetbiztonsági ügy".
Vajon tényleg Cinder kezében van a Föld jövőjének kulcsa? Vagy a holdbéli királynőnek sikerült varázserejével és más fondorlatokkal meghódítania Kai herceget és vele az egész világot? A Holdbéli krónikák első könyve Hamupipőke klasszikus meséjét kombinálja a Terminátor és a Star Wars elemeivel. Az eredmény egy fantasztikus, magával ragadó történet.

Vélemény
Anyukám karácsonyra kapta a könyvet és elég gyorsan el is olvasta. Én azóta nézegetem a polcán, illetve már korábban is megakadt a szemem a könyvön, ennek ellenére csak most jutottam el odáig, hogy elolvassam. Nagyon örülök, hogy végre ez is megtörtént, mert iszonyúan élveztem, az egyetlen bajom, hogy a folytatása még a messze távolban se látszik, de azért remélem nem kell rá majd olyan sokat várni.
A történet során nagyon megkedveltem Cindert, mert még ha néha kicsit csacska is, egyébként eszes lány és nem egy üresfejű liba. Peony-t szintén megkedveltem, bár róla nem sokat ír a könyv. Ami a cselekményt illeti, nem mondom, hogy nagyon rejtélyes volt, bizonyos dolgokat jóval korábban sejteni lehetett, mint hogy kiderültek volna, de ettől függetlenül egy jól összerakott kis történet. Tetszett, hogy az alaptörténete, a kiindulópontja a Hamupipőke volt, igazán jól lett feldolgozva a már jól ismert mese, mert bár végig ott volt a háttérben, de nem vonta el a figyelmet a fontos történésekről az alapsztori, ugyanakkor kereken le lett írva, hogy a mese átdolgozása és így nem volt zavaró a hasonlóság.

5/5 - megkaptam, amit vártam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése